搜索此博客

2025年10月4日星期六

上天

 

心與覺 草譯稿


༄༅། རྣམ་རྟོག་ངོ་ཤེས་པ་དང་རིག་པ་ངོ་ཤེས་པ་གཉིས་ཁ་ཁ་ཁུ་ཁུ་རེད། རྣམ་རྟོག་གི་ངོ་འཚོ་བ་ལ་དགོས་པ་ཅི་ཡང་མེད། འདི་སྒོམས་ཟེར་རྒྱུའི་ངོ་བོ་ངོས་བཟུང་མེད་རུང་

གསལ་སྟོང་བརྗོད་མེད་ཀྱི་ངོ་བོ་ཧ་གོ་བཞིན་དེའི་ངང་ལ་མ་ཤོར་བར་བསྡད་ན་རེད་ཡོད། དེ་ཡང་རང་ངོ་རང་གིས་ཧ་གོ་བ་ཙམ་མ་གཏོགས་གོ་རྒྱུ་དང་གོ་མཁན་གཉིས་ཡོད་ལ་མ་

རེད། རིག་པ་ཧུར་ཕྱུང་ཟེར་བ་བྱིངས་རྨུག་དང་རྒོད་པ་འཕྲོ་ཤོམ་བྱེད་དུས་དེ་ལ་ཕར་སྤང་བླང་མི་བྱེད་པར་རྩ་བ་བརྗོད་མེད་ཀྱི་རིག་པ་རང་ཉིད་གཟེངས་བསྟོད་གསལ་ངོར་བཏོན་ཏེ་ཚུར་རང་ས་འཛིན་པ་དེ་ལ་ཟེར།

心覺直指開顯解脫道  認出念頭與認出覺性二者是全然不同的,認養念頭沒有任何意義,所說的修的體性雖然說無可認知(但是有著明空離詮),在明白著明空離詮之體性而安住於其狀態中不丟失即是。

然而除了自己明白了知本面以外,實無所認知與認知者,所謂警醒本覺,是在昏沉掉舉時不向外去對它作取捨處置,而是醒覺出、鮮明顯露出那根本的離言詮之本覺本身而向內把持住覺性本位也。此謂惺(醒)覺本覺。

འོ་དེ་ཡིན་རྣམ་རྟོག་ངོ་ལ་ལྟ་བ་སོགས་དེ་འདྲའི་རིགས་ཐམས་ཅད་བཟོ་བཅོས་ཤ་སྟག་རེད། བཟོ་བཅོས་ཐམས་ཅད་དང་བྲལ་བའི་རིག་པ་ཁོ་རང་གཅེར་བུར་ཕུད་དེ་བསྐྱང་བའི་སྐྱོང་བྱེད་ཀྱི་དྲན་པ་ཡང་སྐྱོང་རྒྱུའི་རིག་པ་ཁོ་རང་གི་ཀློང་དུ་ལན་ཚྭ་ཆུར་ཞི་བ་ལྟར་ཐིམ་འགྲོ།

“噢,那是的”(這樣) 看察妄念面目(對妄念上所作的察看)等等那一類全都屬造作修整而已,脫離一切造作修整的本覺本身赤裸裸露並保任著的那保任之覺照正念也會如鹽入水而消融一體般的融入所保任之本覺中。


1 条评论:

  1. 入地
    དེ་ལྟར་བསྐྱང་ན་ནོར་ས་གཞན་མེད། གེགས་སེལ་བོག་འདོན་ཐམས་ཅད་ལ་བླ་མའི་རྣལ་འབྱོར་ལས་ཟབ་པ་མེད་པས་རང་གི་ལག་གི་ཡིད་བཞིན་གྱི་ནོར་བུ་ཐང་ལ་མ་འཕེན་དང་དགེ །རགས་པ་མངོན་ཞེན་དང་ཕྲ་བ་གཤིས་ཤོར་སོགས་ཀྱི་སྐོར་རྣམས་རིག་པ་ལས་གཞན་དུ་གོལ་བའི་སེམས་འཛིན་མཁན་རྣམས་ཀྱི་སྐད་ཆ་རེད། རིག་ཐོག་ན་དེ་འདྲའི་གོལ་ས་མང་པོ་ཡོད་ན་རིག་པ་ཀུན་ཏུ་བཟང་པོ་ཅི་ལ་ཟེར།

    這樣子保任的話,不會有其他錯誤,一切除障、增發效益等沒有比上師瑜伽更深的了,所以這上師瑜伽是自己手中的如意寶別丟地上才好。粗的實執與細的丟失本位(偏離本位丟失本性)等等諸類只是那些把覺性錯認為其他另一個心的執心者們的話語而已,(只在本面的心而不識內在的覺性)覺性上頭如果還有那樣多的歧誤處的話,又怎能說是普賢呢。(普賢無有不賢善也。)

    回复删除