搜索此博客

2025年10月4日星期六

無實

 

༄༅། །བདེན་པ་གྲུབ་པ་ཅུང་ཟད་མེད། ཀ་དག་གདོད་མ་གཞི་ཡི་གནས་ལུགས་ནི། །ཡེ་ནས་ཀུན་ཏུ་བཟང་པོའི་རང་བཞིན་སྟེ། །ཡོད་མེད་ལ་སོགས་སྤྲོས་པས་མཐའ་དང་བྲལ། །ཐམས་ཅད་ཆོས་ཀྱི་དབྱིངས་ལ་本淨元始之基之本性,從本就是普賢善本質,超離有無等等戲論邊,一切在法界中無限制
འབྱམས་ཀླས་སོ། །ལྷུན་གྲུབ་སྐུ་དང་ཡེ་ཤེས་ཆེན་པོའི་བདག །དེ་ཡང་འབད་ཅིང་རྩོལ་བའི་མ་ཡིན་ཏེ། །འཁོར་འདས་སྣང་སྲིད་སྣོད་བཅུད་མ་ལུས་པ། །ཡེ་ནས་དག་པ་རབ་འབྱམས་ཆེན་པོའོ། །ཀ་དག་ལྷུན་གྲུབ་

元成身與大智慧之主,也是天然無須辛又勤,

一切輪涅顯有情與器,本質清淨極廣大無限
གདོད་ནས་ཟུང་དུ་འཇུག །དཔེར་ན་ཉི་མའི་འོད་དང་རང་བཞིན་ལྟར། །བཟོད་འཕྲལ་རྒྱུ་རྐྱེན་གཞན་ལ་མ་ལྟོས་པར། །དབྱིངས་རིག་འདུ་འབྲལ་མེད་པར་ཀུན་ཏུ་ཁྱབ། །བཟང་པོའི་ཡོན་ཏན་ངན་པའི་སྐྱོན་གང་གིས།                  

 本淨元成本即雙運體,譬如太陽與光之性質,

不靠其他久暫諸因緣,界智不分離的遍一切
ཕན་དང་གནོད་མེད་མཐའ་བཞིའི་དྲི་མ་སངས། །ཁམས་གསུམ་འཁོར་བ་ཞི་བ་མྱང་འདས་གཉིས། །མཉམ་ཉིད་ཆོས་སྐུའི་ངང་དུ་རོ་མཉམ་མོ། །གཟུགས་དང་དབྱིབས་དང་ཁ་དོག་མཚན་མ་དང་། །དངོས་པོ་རྫས་སུ་

任何善功德與惡過失,不能損益四邊垢皆淨,

輪迴三界寂靜涅盤二,法身平性境中乃一味
རྡུལ་ཙམ་མི་དམིགས་པ། །རྡོ་རྗེ་རྣམ་པར་ཐར་བའི་སྒོ་དང་ལྡན། །ཤེས་རབ་རྡོ་རྗེ་བཙུན་མོའི་མཁའ་ཀློང་ ཡངས་་།   色質形狀以及顔色相,實體之物塵許亦無有,

乃具金剛(七性)解脫門,勝慧金剛妃之空境廣
།ཕྱོགས་མཐར་མི་གནས་གང་དུ་རྒྱུ་མ་ཆད། །དམིགས་བསམ་བརྗོད་པ་ཀུན་དང་རྣམ་པར་བྲལ། །རང་བྱུང་སེམས་ཀྱི་རྡོ་རྗེ་འདུས་མ་བྱས། །ཉག་གཅིག་ཟང་ཐལ་དོན་དམ་བདེན་པའོ། །བྱང་ཆུབ་སེམས་ཀྱི་རང་བཞིན་འོད་གསལ་བ། །གཟུང་འཛིན་སྒྲིབ་པའི་ཆ་ཙམ་མ་གོས་པའི། །འདས་དང་མ་འོངས་ད་ལྟ་མི་

不住方邊無偏頗割離,超越一切緣慮與思詮,自生心之金剛本無為,純一通透勝義諦是也,菩提心之本質是光明,能所只是障蔽不能染,過去未來現在皆不變,本即淨滿佛陀真淨住

འགྱུར་བ། །ཡེ་ནས་སངས་རྒྱས་ཉིད་དུ་ཡང་དག་བཞུགས། །འཁོར་འདས་གང་སྣང་ཆོས་རྣམས་མ་ལུས་པ། །མེད་བཞིན་སྣང་བ་སྒྱུ་མའི་མིག་འཕྲུལ་ལྟར། །རོལ་རྩལ་འགག་མེད་རང་གི་རྒྱན་དུ་ཤར། །ཀུན་བྱེད་རྒྱལ་

一切輪涅所顯諸萬法,無中生有如幻術幻象,

元能無礙自嬉戲而顯,純一普作王之幻變耳
པོ་གཅིག་གི་ཆོ་འཕྲུལ་ཡིན། །གཞི་ལ་གཞི་སྣང་ཤར་ནས་གྲོལ་འཁྲུལ་བྱུང་། །ཀུན་ཏུ་བཟང་པོ་ཁྱད་ཆོས་དྲུག་གིས་གྲོལ། །སེམས་ཅན་རྒྱུ་གསུམ་རྐྱེན་བཞིའི་གློ་བུར་དུ། །ཡིད་དང་ཉོན་མོངས་བག་ཆགས་སྒོ་གསུམ་in འཐས།                      

基上生起基顯生幻解,基顯當真而生幻象求解脫

普賢具六特法以解脫,

內界童瓶身也,跳出基,本面自顯,差異分,分即解脫,離一切增減不由他生,住無變異本位。((稍稍出頭,略出的?)本覺跳脫普基時,一有覺知到情況,本來面目自無礙顯現,因明晰清晰故,立即分判出差別,突然當面冒出故,一判即解脫,無一切虛構增損故,不觀待外緣而生,無有變異故唯住本位,或去掉第五而將最後一個分為二:自住本位,於境不動)


眾生三因四緣意外的,三無明=不識體性一,俱生,遍計執。無明緣=不識自顯,執他為己,執著心做主,三緣同起之無間緣

意與煩惱習氣三門固  使身語意固化
།ཆོས་རྣམས་གུད་དུ་བཅད་ནས་བློ་ཡིས་བཏགས།
།མིང་དང་གཟུགས་དབྱིབས་ཁ་དོག་མཚན་མར་བཟུང་། །བདག་གཞན་དགྲ་གཉེན་བར་མའི་སྣང་བ་དེར། །ཞེན་ནས་ཁམས་གསུམ་འཁོར་བ་གྲུབ་ཅིང་ -འཕྱན།

諸法判為別有心認定,執取名稱色質形色相,

我他親仇中間之諸相,黏執而建三界輪迴並漂流
།བདེན་པར་གྲུབ་པ་ཅུང་ཟད་མེད་མོད་ཀྱང་། །བདེན་ཞེན་དབང་གིས་འདི་ཕྱི་བར་དོ་དང་། །བདེ་སྡུག་སྣང་བ་སྣ་ཚོགས་ཉེ་བར་ལེན། །དེ་ཡང་རྨི་ལམ་ཅི་བཞིན་ངང་གིས་སྟོངས

雖然全都毫無實體成,卻因實執致今後中陰,

種種苦樂顯相之近取,而這又如做夢自然空
།གཟུང་འཛིན་ཡུལ་དང་ཡུལ་ ཅན་ཆོས་རྣམས་ཀུན། །བདག་མེད་མ་ཤེས་རང་གིས་རང་ཉིདབཅིངས། །སྒྱུ་མའི་སྒྱུ་མར་རློམ་སེམས་བྱེད་པ་དང་། །སྲིན་བུའི་ཁ་ཆུས་རང་ལ་སྒྲོག་བཞིན་ནོ།

能所執境具境諸萬法,不明無我自纏縛自己,

幻中再幻猶得意自驕,恰如蟲子吐絲將己纏

 །ནམ་མཁའ་གློ་བུར་སྤྲིན་གྱིས་སྒྲིབ་ནཱའང་། །དོན་ལ་ཕན་ གནོད་བསྒྱུར་བ་མེད་པ་བཞིན། །གཤིས་སུ་གྲོལ་དང་འཁྲུལ་བ་ཐ་སྙད་ཙམ། །འཁོར་འདས་སྤྱི་གཞི་ཡེ་ནས་གཡོ་མ་མྱོང་།

雖然虛空突現雲遮障,實則無損無益無變動,

散歸本然與迷只是名,輪涅共基從來未變動

 

།ཕྱི་ནང་བར་ཞེས་གང་དུའང་མི་གནས་པའི། །ཟང་ཐལ་དྲི་མེད་ཆོས་སྐུའི་དགོངས་པ་ཅན།
སེམས་ཅན་ཀུན་ལ་ཡེ་ཤེས་སྙིང་པོས་ཁྱབ། །གདོད་ནས་རང་བཞིན་རྣམ་པར་དག་པའོ།

外內中間那兒也未住,通透無垢具法身密意,

諸眾生上皆遍智慧藏,從本以來自性本清淨

 །སེམས་ཀྱི་དྲི་མའི་སྐྱོན་དང་མ་འདྲེས་པའི། །ད་ལྟའི་ཤེས་པ་བཟོ་མེད་རྒྱ་ཡན་པ། །དུས་གསུམ་
རྟོགས་པ་དང་བྲལ་བཞི་ཡི་ཆ། །རང་བྱུང་ཡེ་ཤེས་ཆེན་པོ་ལ་བཟླ་མཛོད།

並未沾染心之垢與錯,當下之知無改全縱任,

超脫三時證悟第四份,自生大本智峰其登臨

།ཤར་དང་མི་ཤར་རྩ་ཏེ་ཕན་གནོད་མེད། །དགག་སྒྲུབ་སྤང་བླང་རེ་དོགས་ག་ལ་དགོས། །སྐྱེས་ནས་འཇིག་པ་རང་གི་ཆོས་ཉིད་ཀྱང༌། །ཤར་གྲོལ་དུས་མཉམ་ཨ་ཏིའི་ཁྱད་ཆོས་སོ།

顯不顯是能量無利害,何須破立取捨希與懼,

生而壞滅自之法性亦,顯解同時阿底特勝法
།གནས་དང་འགྱུ་དང་རིག་པ་གང་མ་ཡིན། །བྱུང་དང་གནས་དང་འགྲོ་ས་ཚོལ་མཁན་སེམས། 

སེམས་ཀྱི་སེམས་ལ་བལྟས་པས་ཅིའི་ཕྱིར་གྲོ །རང་བཞིན་གཤི་སུ་ཡེ་ཤེས་རྒྱུན་ཆད་མེད།

 

安住與動都不是本覺,生住去處都是覓者心,

以心觀察心時怎解脫,自本然上本智續無斷也
བཅིང་ན་སེམས་དང་གློད་ན་དེ་བཞིན་དེ། །བསྒོམ་དང་མི་བསྒོམ་ཡེངས་དང་མི་ཡེངས་བ། །འབད་ཅིང་རྩོལ་བ་རྣལ་མའི་དོན་མི་རྙེད། །འབད་མེད་རང་བཞག་ཡེ་ཤེས་ལྷུག་པར་འཆར།

緊抓是心鬆放也那樣,修與不修散亂不散亂,

努力勤奮不得本元義,自然無勤本智悠然現


།ཡིན་མིན་རྟོགས་པའི་སྒྲོ་དང་བསྐུར་བ་བཏབ། །རིག་སྟོང་འོད་གསལ་ཡེ་ཤེས་དེ་ཀའོ། །རང་བྱུང་རང་ཤར་རང་སར་གྲོལ་བ་ལས། །གཉན་པོ་གཞན་གྱིས་བཅས་བཅོས་རྡུལ་ཙམ་མེད།

 །ཡེ་ཤེས་ངོ་བོ་ལམ་དུ་བྱེད་པ་ནི། །གསང་བ་མན་ངག་ཟབ་མོ་གནད་དུ་ཆེ།

是非念頭妄加虛構耳,覺空光明本智就這個。

自生自現原處解脫外,沒有塵許其他對治造作,

本智體性作為道來修,秘密口訣深奧之要訣。

第十九章云云。出自洛朵名者

没有评论:

发表评论